Данните за първите два месеца от зимния сезон са много добри и очакваме през него чуждестранните туристически посещения да нараснат с около 10-15 на сто. Това каза в Банско министърът на туризма Николина Ангелкова по време на първата кръгла маса за обсъждане на проекта за вино, кулинария и туризъм, който е съвместна инициатива между Министерството на туризма и Министерството на земеделието.
За периода декември 2017 г. - януари 2018 г. туристическите посещения на чужденци в България общо са близо 895 хил., като се увеличават със 17% спрямо периода декември 2016 г.– януари 2017 г.
В двата месеца от зимния сезон туристите в община Банско са близо 116 хил. и нарастват с 14,8 на сто в сравнение със същия период година по-рано. Броят на нощувките се увеличава с 18,5%, като достига близо 377 хил.
Първите данни за тази година са обещаващи и очакваме да постигнем устойчив ръст и през 2018 г., коментира Ангелкова, цитирана от пресцентъра на министерството. Тя се позовава на данните от НСИ, според които през януари общият брой чуждестранни туристически посещения в България е повече от 437 хил., а увеличението достига близо 19% спрямо същия период година по-рано.
С проекта за 12 винено-кулинарни дестинации очакваме да привлечем повече туристи към вътрешността на страната, посочи Ангелкова по време на кръглата маса, на която специален фокус бяха първа и втора дестинация - „Долината на Струма“ и „Долината на Места“.
Според министъра на туризма проектът ще окаже положително влияние върху развитието на редица общини не само в туризма, но и за подобряване на качеството на живот на местните хора.
При разработването на концепцията избрахме винено-кулинарните дестинации да са 12 - колкото месеците в годината. Те включват традиционните винени напитки и характерната кухня за всеки регион и обхващат близо 50 общини и около 100 туристически обекта в страната, информира министърът. Тя поясни, че първите две дестинации, които основно се дебатираха днес, минават през 9 общини и повече от 15 туристически атракции.
С тази кръгла маса започва втори етап на проекта, който предвижда общо 6 регионални кръгли маси в страната. Очакват се становища на бизнеса.
Ще бъде предложено на министъра на регионалното развитие Николай Нанков да бъдат поставяни указателни табели, които да насочват и информират туристите за дестинациите.
Работи се и по създаването на запазена марка „Сподели България“. За целта вече е стартирана процедура в Патентното ведомство. Направени са и съответните проверки за запазване на марката, каза министърът.
Планира се окончателните винено-кулинарни дестинации да бъдат обявени преди есента тази година. След това те ще бъдат дигитализирани и качени на сайта на двете ведомства. Предвижда се припознатите от бранша и от общините 12 винено-кулинарни дестинации да бъдат включени и в платформата iLoveBulgaria, която в момента съдържа повече от 500 туристически обекта.


Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
КЗП осъществява изключително засилен контрол в защита на потребителите заради еврото
Трудният въпрос какво е необходимо, за да прекрати Путин военните действия в Украйна
Варна е областта с най-много социални предприятия в страната
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Warner Bros. е гръмкият финал на сделки за $4,5 трилиона
Компанията зад Roomba обяви фалит и ще бъде свалена от борсата
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Основният въпрос: Какъв ще е следващият ход на Радев?
Мъж от Перник загина докато управлява лек автомобил
"Зоотрополис 2" стана най-касовият холивудски филм за 2025 година
Лекар: България има добро иновативно здравеопазване и специалисти